Delicious dining at over 250 starred restaurants with the Restaurant Week Deluxe!

Restaurant Gliss

Mediterranean, French | €€€
8,9 (165 reviews)
96% recommended

What 165 people say about Restaurant Gliss

8.9 Based on 165 reviews. 96% of the guests recommend this restaurant.
Food
Service
Atmosphere
Write a review

"We hadden veel meer en beter verwacht, zeer prijzig"
1.0 Cuisine 1 | Service 1 | Atmosphere 1

Eerste indruk bij aankomst was al een beetje vreemd er werd ons nie aar de naam van de reservering gevraagd. Daardoor loopt het natuurlijk ook mis als men bij reservatie aangeeft dat men een bepaalde allergie heeft en men daardoor het menu niet aanpast . Zeker als men aangeeft dat bij allergieën ik citeer “gelieve...

Read full review

Eerste indruk bij aankomst was al een beetje vreemd er werd ons nie aar de naam van de reservering gevraagd. Daardoor loopt het natuurlijk ook mis als men bij reservatie aangeeft dat men een bepaalde allergie heeft en men daardoor het menu niet aanpast . Zeker als men aangeeft dat bij allergieën ik citeer “gelieve dit dan ook te melden bij reservatie voor wijzigingen aan het menu rekenen we een toeslag van € 15”. Aperitief hapjes komen zo traag dat je aperitief al leeg is bij het derde hapje. Er wordt ook niet gevraagd wenst u nog iets. De volgorde van de voorgerechten (was een vijf gangen menu ) werd gewijzigd . Echter is m’n vergeten dit te vermelden en wordt dit enkel na specifiek navragen vermeld. Toelichting en reden was het gerecht dat we verschoven hebben is een warm gerecht . Wat men wel is vergeten is de wijnen op dezelfde volgorde aan te passen dus het wijn assortiment klopt niet meer . Als men dan de wijn krijgt is het ook maar een heel klein beetje en wordt ook het volume niet gerespecteerd het ene glas is meer vol als het andere. Een eventueel tweede glas wordt niet gepresenteerd . De gastvrouw presenteert de wijn dan ook als “het is een wijn uit Spanje van deze druif”. Waarom deze wijn geselecteerd is vanuit food pairing met het gerecht is mij vandaag nog steeds een raadsel . Dit doen andere restaurants vele malen beter. Daarnaast wordt het warm voorgerecht koud geserveerd en tot overvloed van ramp wordt ook het hoofdgerecht zo goed als koud geserveerd. De spiering die je dan krijgt is niet echt van goede kwaliteit in deze zin dat van de drie schelletjes dat men krijgt me de helft kan weggooien omwille van puur vet. Het kaas bordje waar en extra toeslag wordt voor gevraagd is beneden alle peil en zeker niet restaurant waardig. Deze kazen liggen ook in mijn frigo . Daarnaast worden de kazen ook niet op smaak gelegd. Daarom is dit voor ons als regelmatige restaurants bezoeker totaal niet aan te raden.

Marc Jansen at 16 June 2024
Verified
Patrick & Hilde responded at 16 June 2024

Beste,
Jammer dat u dit bezoek zo beleefd heeft.
Ik zou wel graag enkele opmerkingen maken.
1.I.v.m. de allergie voor appel, op onze site staat duidelijk vermeld dat we enkel rekening houden met levensbedreigende allergieën zoals schaaldieren, schelpdieren en noten en hiervoor een toeslag van € 15.00 vragen. Daar appel daar niet bij hoort kon u ook weten dat wij hier geen rekening me zouden houden.
2.Dat de hapjes zo traag komen dat bij het derde uw aperitief al leeg was kan ook liggen aan het feit dat u veel dorst had. Het is niet de bedoeling dat wij u alles in een spoedtempo serveren.
3.Wat de volgorde van de gerechten betreft, u reserveerde voor de actie van ‘ Dining with the Stars’ Deze actie vermeldt enkel een 5 gangen menu met hapjes . Geen gerechten , de volgorde van onze gerechten doet dus niets ter zake, de wijnen waarvan u beweerd dat we ze vergeten wisselen zijn snappen we zeker niet, nergens staat vermeld welke wijn bij welk gerecht geserveerd wordt. De aangepaste wijnen die u kreeg waren de correcte wijnen voor het gerecht. Wat het tweede glas betreft, dit is een wijnarrangement, met aangepaste dranken en niet een a volonté arrangement. Wat de hoeveelheid wijn betreft is dit de normale hoeveelheid wijn die overal geserveerd wordt, wij schenken 6 glazen uit 1 fles. Sorry als u dit weinig vindt maar opnieuw kan dit liggen aan uw grote dorst. Als ik uw foto bekijk van de beide glazen dan heb ik echt een vergrootglas nodig om het verschil in beide glazen te zien maar dat ligt misschien aan mij.
4. Wat het hoofdgerecht betreft, dat dit koud was zal ik zeker tegenspreken, de kwaliteit van het vlees wat u als van geen goede kwaliteit bestempeld is afkomstig van het lokale ‘ Cathem varken’. Een super varken dat vrije loop heeft en in sterrenzaken wordt geserveerd. Dat er vet aan zit is eigen aan dit deel van het varken.
5. Dat u deze kazen ook in uw frigo liggen heeft kan goed zijn, wij kozen deze maand om voor enkele Belgische kazen te gaan. Ik denk dat in ieder restaurant een toeslag gevraagd wordt en we daar geen uitzondering op zijn. Dat de kazen niet op smaak gelegd zijn … de gustibus et coloribus non disputandum.

6. Als laatste vindt U dat we prijzig zijn, U betaalde voor deze actie € 75,00 voor een 5 gangen menu met 5 hapjes. Misschien gaan wij naar de verkeerde zaken maar prijzig zou ik dit echt niet durven noemen.

Tenslotte vinden wij het jammer dat u nu deze reactie geeft na uw bezoek en niet een opmerking maakte tijdens het diner, maar ja dat is de mode nu zeker, het is eenvoudiger van thuis van achter de computer iets te schrijven dan het openlijk te zeggen. Dat is onze moderne wereld.

Vriendelijke groeten


"troisième visite !!!!"
9.0 Cuisine 9 | Service 10 | Atmosphere 8

et toujours de très agréables surprises culinaires ...que nous faisons découvrir à des amis connaisseurs !

luc de smet at 28 April 2024
Verified
Patrick & Hilde responded at 28 April 2024

Merci pour cette belle critique, c'est toujours un plaisir pour nous de vous gâter.
Patrick en Hilde


"Dining with the stars @ GLISS"
9.7 Cuisine 10 | Service 9 | Atmosphere 10

Excellent, cuisine parfaite, à ne pas rater

Catherine VANDENHAESEVELDE at 21 April 2024
Verified
Patrick & Hilde responded at 21 April 2024

merci pour cette belle critique


"Bill"
9.3 Cuisine 10 | Service 10 | Atmosphere 8

Très bon service et repas excellent ainsi que la sélection des vins (au top).Vu la fraicheur des produits et la qualité des vins servis, le prix est plus que convenable. A recommander !!!!!

Jean-Pierre Van Campenhout at 02 April 2024
Verified
Patrick & Hilde responded at 21 April 2024

merci pour cette belle critique


"Une petite parenthèse de bonheur chez GLISS"
10.0 Cuisine 10 | Service 10 | Atmosphere 10

Nous avons passé un super moment et nous nous sommes régalés du début à la fin,,

Marie et Grégory at 01 April 2024
Verified
Patrick & Hilde responded at 21 April 2024

merci pour cette belle critique

Map All restaurant deals in Geraardsbergen

Show phone number

About Restaurant Gliss

Cuisine: Mediterranean, French

In a small village, Nieuwenhove, under the church tower and in the middle of a quiet area, chef Patrick Stevens and his wife Hilde found this old mayor's residence. The original living space has been transformed into an intimate restaurant, and in the orangery guests can enjoy the aperitif or coffee in peace while enjoying a nice view of the underlying terrace and garden where you can eat outside in the summer.

In the kitchen, the product always comes first, recognisability of this product is and remains important as well as the traditional bases of the kitchen and respect for the seasons. The modern contemporary influences are used here and there as small accents to make the dishes younger, fresher and lighter, but without falling into a kitchen of meringues and jellies

Reserve a table Reserve a table
All restaurant deals in Geraardsbergen

Frequently asked questions

No, for most restaurants you don't have to pay upfront when you make a reservation.
Some restaurants only accept reservations with a small down payment, this is clearly indicated when making a reservation.

If you have lost the confirmation, please email to [email protected] with your reservation details.

Once you have made your reservation, you will automatically receive an e-mail with an invitation to share your gastronomic experience with the restaurant in a review. Click on 'leave a review' in the e-mail and here you can write a review about the restaurant you have visited.

You will receive a confirmation several minutes after you've made the reservation by email. No email? Please check your spambox.

Restaurants are happy to take your dietary requirements into account. You can indicate this in the comments on the booking form.

Drinks are not included in de menu price. Only, if its clearly stated in de deal description.

That's no problem! You can make changes by using the 'change' link in your confirmation mail or login into your account.

Yes, you can always cancel free of charge.

If you have paid a deposit, you can cancel up to 24 hours before your reservation. Your deposit will then be automatically refunded to your account. Please note that if you cancel less than 24 hours in advance, the restaurant will keep your deposit to cover the cost of the table. We are independent of this, any problems caused by this must be resolved in communication with the restaurant.

You can cancel your reservation from the confirmation email: Click on manage reservation in the email and click on the cancel reservation button. If you have created an account, you can also do this easily by going to 'my reservations'. You can also contact us by phone +31 20 486 67 29 or by email at [email protected].

Diningcity Restaurant Deals

Yes, I would like to receive amazing discounts at restaurants!

Add your restaurant

Do you think your restaurant should to be on this website also? Add your restaurant now!

Add restaurant for free

All cities